Mobil Super™ 3000 0W-16

W pełni syntetyczny olej silnikowy

Mobil Super™ 3000 0W-16

Mobil Super™ 3000 0W-16 to w pełni syntetyczny olej silnikowy o wyjątkowo niskiej lepkości, który przyczynia się do poprawy sprawności silnika i zapewnia niezrównaną ochronę przed jego zużyciem w wysokowydajnych pojazdach spalinowych i hybrydowych.

 

Mobil Super 3000 0W-16 odpowiada na potrzeby nowych technologii silnikowych, przy użyciu których producenci pojazdów starają się optymalizować zużycie paliwa. Jest to olej wybierany dla silników benzynowych i hybrydowych Hondy, Lexusa i Toyoty, zoptymalizowanych do pracy z olejami 0W-16.

 

Właściwości i zalety

Mobil Super 3000 0W-16 opracowano, aby przedłużyć trwałość silnika i zapewnić niezrównaną ochronę przed szlamem, rdzewieniem i korozją w trudnych warunkach eksploatacyjnych oraz optymalną lepkość i płynność w szerokim zakresie temperatur.

 

•  Przeznaczony dla nowoczesnych i wysokowydajnych silników benzynowych i hybrydowych

•  Spełnia lub przekracza najnowsze standardy branżowe ILSAC i API.

•  Chroni przed przedwczesnym zapłonem przy niskich prędkościach obrotowych (LSP) w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i turboładowaniem.

•  Doskonała ochrona przed zużyciem, przyczynia się do wydłużenia życia silnika.

•  Umożliwia działanie w podwyższonych temperaturach bez gęstnienia oleju z powodu utleniania i bez degradacji oleju.

•  Umożliwia łatwe uruchamianie silnika w zimne dni i skraca czas rozgrzewania silnika w celu ochrony jego podstawowych części.

 

Zastosowania

Mobil Super 3000 0W-16 jest odpowiedni do nowoczesnych, wysokowydajnych benzynowych pojazdów hybrydowych japońskich i koreańskich producentów, w których wymagana jest klasa lepkości SAE 0W-16 oraz wszystkie specyfikacje oleju.

 

• Mobil Super 3000 0W-16 spełnia lub przekracza najnowsze wymagania „SP Resource Conserving" Amerykańskiego Instytutu Naftowego oraz nowej kategorii ILSAC GF-6B dla olejów o niskiej lepkości, która uznaje ten olej za rozwiązania problemu przedwczesnego zapłonu przy niskich obrotach (LSPI) w mniejszych silnikach benzynowych z turbodoładowaniem z wtryskiem bezpośrednim, a także przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa przez silnik.

 

• Kategoria ILSAC GF-6B, w przeciwieństwie do kategorii GF-6A, nie jest wstecznie zgodna z poprzednimi kategoriami ILSAC (od GF-1 do GF-5), dlatego Mobil Super 3000 0W-16 należy stosować tylko wtedy, gdy w instrukcji obsługi zaleca się stosowanie specyfikacji 0W-16.

 

Zalecana klasa lepkości i specyfikacja powinny być podane w instrukcji obsługi.

 

Specyfikacje i dopuszczenia

Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:

API SP

ILSAC GF-6B

API SN

API SN PLUS

ZASOBOOSZCZĘDNOŚĆ (RESOURCE CONSERVING) API SN PLUS

Zasobooszczędność (Resource Conserving) API SN

Zasobooszczędność (Resource Conserving) API SP

 

Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje

Właściwości fizykochemiczne

 

Klasa lepkości

SAE 0W-16

Gęstość w 15°C, [g/ml] ASTM D1298

0,831

Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92

238

Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445

7,3

Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445

38,2

Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97

-54

Wskaźnik lepkości, ASTM D2270

160

 

Zdrowie i bezpieczeństwo

Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx