Zaawansowana technologia smarowania dla wszystkich rozwiązań hybrydowych
Inżynierowie ExxonMobil regularnie wykonują szeroko zakrojone testy z wykorzystaniem technologii hybrydowych. Wyczerpujące, testy konstrukcji hybrydowych (na 80 000 kilometrów), symulujące jazdę w mieście i po autostradzie, udowodniły, że oleje Mobil 1™ 0W-20 i Mobil 1 5W-30 demonstrują doskonałą skuteczność niezależnie od rodzaju hybrydy, a kontrola silników hybrydowych pokazała, że olej Mobil 1 zapewnia doskonałą ochronę przed tworzeniem się osadów i szlamu oraz przed zużyciem.
Każda konfiguracja układu napędowego testowana przez inżynierów ExxonMobil – szeregowa, równoległa i szeregowo-równoległa – może skorzystać na ulepszonym smarowaniu i ochronie przed zużyciem, jaką zapewnia technologia olejów Mobil 1. Zaawansowany, w pełni syntetyczny olej Mobil 1 gwarantuje doskonałą skuteczność i ochronę wszystkich silników hybrydowych.
Skuteczne działanie i efektywna konstrukcja: jak działają hybrydy
Pojazdy hybrydowe charakteryzuje możliwość napędzania za pomocą różnych źródeł energii; najpopularniejszym spośród nich jest elektryczność. Dzięki jej zastosowaniu, konstrukcje hybrydowe w mniejszym stopniu polegają na tradycyjnych paliwach kopalnych, zużywają mniej paliwa i ograniczają emisję spalin. Nowoczesne pojazdy hybrydowe opierają się na trzech głównych elementach: silniku spalinowym wewnętrznego spalania, silniku elektrycznym oraz akumulatorze.
Technologia hybrydowa zapewnia korzyści pod względem efektywności w codziennej eksploatacji. Przy niższych prędkościach konstrukcje hybrydowe działają wyłącznie z wykorzystaniem akumulatora i silnika elektrycznego. Funkcja hamowania odzyskowego pozwala na ładowanie akumulatora pojazdu energią pochodzącą z procesu zatrzymywania się. Ponadto system start-stop wyłącza silnik podczas całkowitego zatrzymania, co ogranicza zużycie energii na biegu jałowym.
To nie to samo: trzy hybrydowe układy napędowe
Zadaniem układu napędowego jest dostarczenie energii do kół pojazdu. Tradycyjne układy przeniesienia napędu składają się z silnika, przekładni, wału napędowego, zawieszenia i kół. Pojazdy hybrydowe posiadają dodatkowe elementy, ale to nie wszystko; korzyści, jakie oferuje konstrukcja hybrydowa zostały zmaksymalizowane poprzez wykorzystanie różnych konfiguracji układu napędowego – szeregowej, równoległej i szeregowo-równoległej.
Konfiguracja szeregowa – – silnik elektryczny otrzymuje energię elektryczną z akumulatora lub generatora zasilanego silnikiem spalinowym wewnętrznego spalania, a następnie przekazuje tę energię do kół jezdnych.
Konfiguracja równoległa – silnik elektryczny oraz spalinowy wspólnie dostarczają energię do kół pojazdu.
Konfiguracja szeregowo-równoległa – silnik elektryczny i silnik spalinowy mogą niezależnie dostarczać energię do kół.
Możliwość zasilania jedynie elektrycznością lub paliwem sprawia, że konfiguracja szeregowo-równoległa zapewnia największą wydajność spośród trzech dostępnych wariantów. Układ ten może funkcjonować jako szeregowy przy niższych prędkościach i działać w trybie paliwowym, kiedy prędkość jazdy wzrasta. Uniwersalna konstrukcja szeregowo-równoległa zużywa mniej paliwa i zapewnia optymalną wydajność.
-
Systemów start-stop
Dowiedz się, jak działają systemy start-stop i zobacz wyniki oleju silnikowego Mobil 1™ w ekstremalnych testach pojazdów wyposażonych w system start-stop.
Dowiedz się więcej -
Turbosprężarka a sprężarka mechaniczna
W nowoczesnych silnikach stosowane są zarówno turbosprężarki, jak i sprężarki mechaniczne, jednak nie są one równorzędne pod względem dostarczanej energii i wydajności w zakresie zużycia paliwa.
Dowiedz się więcej -
Mobil 1™ zapewnia nadzwyczajne osiągi nawet w ekstremalnych warunkach
Podczas uruchamiania silnik pojazdu jest szczególnie narażony na zużycie. Właśnie wtedy szczególnie istotny jest szybki przepływ oleju do jego poszczególnych części.
Dowiedz się więcej -
W jaki sposób Mobil Super pomaga chronić silnik?
Jeśli chodzi o ochronę, skład chemiczny produktu w opakowaniu ma bardzo duże znaczenie.
Dowiedz się więcej
-
Gwarancja Mobil 1™ na silnik
Stosowanie Mobil 1™ podczas kolejnych przeglądów serwisowych pojazdu, zapewnia bezawaryjną pracę silnika.
Dowiedz się więcej -
Zaawansowane technologicznie rozwiązania
Zaawansowany i w pełni syntetyczny olej Mobil 1™ zmienia się na poziomie molekularnym, aby zapewnić wyjątkową wydajność silnika.
Dowiedz się więcej -
Mobil 1™ dla nowoczesnych silników
Silnik to zaawansowana, kompleksowa maszyna pełna ruchomych części, które pracują w szerokim zakresie temperatur i pod różnorodnymi obciążeniami. Wybrany olej musi poradzić sobie w tych warunkach pracy i chronić silnik przed zużyciem, korozją oraz gromadzeniem się zanieczyszczeń i osadów.
Dowiedz się więcej