Mobil Delvac 1 Gear Oil LS 75W-90
W pełni syntetyczny olej przekładniowy do mostów napędowych z mechanizmem samoblokującym (typ LS)
Mobil Delvac™ 1 Gear Oil LS 75W-90 to w pełni syntetyczny środek smarny do przekładni z mechanizmem samoblokującym, o formulacji składającej się z syntetycznych olejów bazowych i pakietu zaawansowanych dodatków. Mobil Delvac 1 Gear Oil LS 75W-90 przeznaczony jest do lekko i ciężko obciążonych układów napędowych, zapewnia doskonałe przenoszenie obciążeń w osiach i przekładniach głównych gdzie spodziewane są ekstremalne naciski i obciążenia udarowe, zapewnia niezrównaną stabilność termiczną i oksydacyjną, wysoki wskaźnik lepkość (VI), wyjątkowo niską temperatura krzepnięcia oraz dobrą płynność w niskich temperaturach. Olej Mobil Delvac 1 Gear Oil LS 75W-90 nadaje się do napełniania serwisowego wielu hipoidalnych mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu.
Karty produtków
Właściwości i zalety
Współczesna technologia, dzięki nowatorskim konstrukcjom układów przeniesienia napędu, znacznie zwiększyła osiągi maszyn w trudnych warunkach drogowych i terenowych pod względem obciążalności, momentu obrotowego, prędkości, sterowania i niezawodności. Te nowe konstrukcje zmieniły i podwyższyły wymagania wobec osiągów, wydajności i kosztów eksploatacyjnych środków smarnych do układów przeniesienia napędu. W przypadku przekładni głównych do dużych obciążeń ograniczenie tarcia, ochrona przed zużyciem, stabilność termiczna, wytrzymałość na ścinanie, ochrona przed rdzą i korozją oraz ochrona uszczelnień to cechy, które trzeba optymalnie wyważyć, aby zapewnić długą żywotność przekładni i uszczelnień, płynną pracę, oszczędność paliwa i wysoki moment obrotowy przy znacznym obciążeniu w szerokim zakresie zastosowań. Olej Mobil Delvac 1 Gear Oil LS 75W-90 opracowano aby zapewnić wyjątkową wydajność i niskie całkowite koszty eksploatacyjne związane ze smarowaniem w wielu nowoczesnych przekładniach głównych do dużych obciążeń, które wymagają ograniczonego poślizgu. Najważniejsze potencjalne korzyści:
Właściwości |
Zalety i potencjalne korzyści |
Wyjątkowa stabilność termiczna i odporność na utlenianie w wysokich temperaturach |
Długa trwałość przekładni i łożysk ze względu na minimalne osady Długa trwałość uszczelnień |
Doskonała ochrona przed zużyciem przy niewielkich prędkościach/ wysokich momentach obrotowych i powstawaniem wżerów przy znacznych prędkościach. |
Zwiększona nośność Przyczynia się do zmniejszenia kosztów utrzymania i wydłużenia trwałości eksploatacyjnej urządzeń. |
Wyjątkowa stabilność na ścinanie |
Utrzymuje lepkość i wytrzymałość filmu olejowego w trudnych warunkach eksploatacyjnych, co przyczynia się do zapobiegania zużyciu. |
Udoskonalone właściwości cierne |
Przyczynia się do zwiększenia oszczędności paliwa i zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych |
Wyjątkowa płynność w niskich temperaturach w porównaniu z olejami mineralnymi |
Przyczynia się do zmniejszenia zużycia elementów, ułatwia rozruch |
Dobra odporność na pienienie |
Utrzymanie wytrzymałości filmu olejowego, a tym samym niezawodne smarowanie. |
Kompatybilny z powszechnie stosowanymi uszczelnieniami |
Ograniczenie ryzyka wycieków do minimum i zmniejszenie zanieczyszczeń. |
Zastosowania
Rekomendowany przez ExxonMobil do następujących zastosowań:
• Ręczne skrzynie biegów, osie i przekładnie główne do dużych obciążeń oraz napełnianie serwisowe wielu mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu, do których wymaga się oleju klasy API GL-5
• Lekkie i ciężkie pojazdy drogowe: ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze
• Maszyny robocze w następujących gałęziach przemysłu: budownictwo, górnictwo podziemne i odkrywkowe oraz rolnictwo
• Inne przemysłowe napędy przekładniowe do pracy w trudnych warunkach, w tym przekładnie hipoidalne i ślimakowe do pracy przy przeważnie wysokich prędkościach/ obciążeniach uderzeniowych, wysokich prędkościach / niskich momentach obrotowych oraz niskich prędkościach/ wysokich momentach obrotowych.
• Wstępne napełnianie, uzupełnianie lub ponowne napełnianie mechanizmów różnicowych, przekładni głównych, skrzyń rozdzielczych i innych przekładni zębatych, do których zaleca się środki smarne klasy API GL-5 oraz środki smarne uniwersalne lub stosowane w motoryzacji do skrajnie obciążanych przekładni
• Zalecany do urządzeń takich jak przekładnie redukcyjne wciągarek i napędy zębate pojazdów gąsienicowych, które są narażone na temperatury poniżej zera.
• Nie jest zalecany do zastosowań wymagających smarowania klasy API GL - 4.
• Nie jest przeznaczony do automatycznych, ręcznych ani półautomatycznych skrzyń biegów, dla których zaleca się olej silnikowy lub oleje do przekładni automatycznych.
• Zalecany tam, gdzie wymaga się wydłużonych okresów między przeglądami i okresów gwarancyjnych.
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
API GL-5 |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Właściwości fizykochemiczne |
|
Klasa lepkości |
SAE 75W-90 |
Gęstość w 15°C, [g/cm3], ASTM D4052 |
0,88 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
214 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
14,0 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 |
94,2 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-48 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
153 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx