Mobil 1 0W-20

Zaawansowany, w pełni syntetyczny olej silnikowy

Zdjęcie produktu Mobil 1 ™ 0W-20

Mobil 1™ to przodująca na świecie marka syntetycznych olejów silnikowych zapewniających maksymalną wydajność i ochronę.

Mobil 1™ 0W-20 to zaawansowany, w pełni syntetyczny olej silnikowy zaprojektowany tak, aby zapewnić wyjątkową ochronę silnika i dodatkową oszczędność paliwa. Mobil 1 0W-20 spełnia lub przewyższa wymagania różnych producentów pojazdów oraz normy branżowe.  Mobil 1 0W-20 stworzono specjalnie do amerykańskich i azjatyckich silników benzynowych stosowanych w nowoczesnych pojazdach hybrydowych. Mobil 1 0W-20 pomaga utrzymać silnik pracujący jak nowy, zapewniając wyjątkową ochronę przed zużyciem, moc czyszczenia i ogólną wydajność oraz przewyższa nasze konwencjonalne oleje.

 

Właściwości i zalety

Mobil 1 0W-20 stworzono w oparciu o opatentowaną kombinację najwyższej jakości syntetycznych olejów bazowych wzbogaconych precyzyjnie dobranym zrównoważonym pakietem dodatków uszlachetniających. Jego zaawansowana, w pełni syntetyczna receptura o niskiej lepkości przyczynia się do zwiększenia sprawności silnika i zmniejszenia zużycia paliwa. Mobil 1 0W-20 zapewnia ochronę w wysokich temperaturach taką, jak oleje o wyższej lepkości i jednocześnie oferuje najlepszą oszczędność paliwa w całym asortymencie Mobil 1. Kluczowe właściwości i potencjalne korzyści obejmują:

 

Właściwości

Zalety i potencjalne korzyści

Niska lepkość, zaawansowana pełna syntetyczna receptura

Przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa przy przejściu z olejów o wyższej lepkości. Rzeczywiste oszczędności zależą od typu pojazdu/ silnika, temperatury zewnętrznej, warunków jazdy i lepkości dotychczas stosowanego oleju silnikowego

Wyróżniająca się stabilność termiczna i odporność na utlenianie

Przyczynia się do spowolnienia starzenia się oleju, co skutkuje długotrwałą ochroną.

Wyróżniające się właściwości w niskich temperaturach

Szybki rozruch pojazdu przy zimnej pogodzie i szybka ochrona przyczyniają się do przedłużenia żywotności silnika.

Precyzyjnie zrównoważony system dodatków uszlachetniających

Ogólnie doskonałe smarowanie i ochrona przed zużyciem przyczyniają się do zapewnienia ochrony przed skutkami przedwczesnego zapłonu przy niskich obrotach (LSPI) i przed zużyciem łańcucha rozrządu, przy jednoczesnym utrzymywaniu silnika w czystości.

 

Zastosowania

Mobil 1 0W-20 jest przeznaczony do nowoczesnych, wysokowydajnych turbodoładowanych silników benzynowych amerykańskiej konstrukcji General Motors, Forda, Chryslera i Fiata i/lub pojazdów hybrydowych, a także do pojazdów japońskich i koreańskich, które wymagają klasy lepkości SAE 0W-20 i dowolnej specyfikacji, do której nadaje się ten olej. Mobil 1 0W-20 spełnia wymagania zastosowań hybrydowych, do których jest wysoce zalecany.

• Mobil 1 0W-20 został przetestowany w terenie w taksówce Toyota Prius eksploatowanej codziennie na dystansie do 160 000 km. Okresowe monitorowanie stanu oleju i przeglądy silnika wykazały, że Mobil 1 0W-20 wykazuje doskonałą odporność na utlenianie termiczne i ścinanie, co prowadzi do doskonałej ochrony silnika przed zużyciem i gromadzeniem się osadów pomimo trudnych warunków pracy i kumulacji licznych zatrzymań i wznowień jazdy.

 

• Mobil 1 0W-20 spełnia lub przewyższa wymagania branżowego standardu zasobochłonności „API SP Resource Conserving”, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia zużycia paliwa przez silnik i rozwiązania problemu przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych silnika (LSP) i dlatego to preferowany olej dla mniejszych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem.

 

• Mobil 1 0W-20 można stosować przy jeździe w wielu stylach i warunkach, od łagodnych do trudnych, gdzie zalecany jest olej silnikowy SAE 0W-20 lub SAE 5W-20. Nie nadaje się do silników samochodowych przeznaczonych do pracy z olejami silnikowymi o wyższej lepkości.

• Mobil 1 0W-20 nie jest zalecany do silników dwusuwowych ani lotniczych, o ile nie został dopuszczony przez danego producenta.

 

Należy sprawdzić instrukcję obsługi pojazdu dotyczącą zalecanych klas lepkości i specyfikacji.

 

Specyfikacje i dopuszczenia

Produkt posiada następujące aprobaty:

GM dexos1:GEN3 Licensed

 

Produkt ten jest rekomendowany do stosowania tam, gdzie wymaga się:

Ford WSS-M2C947-A

Ford WSS-M2C947-B1

GM 6094M

FIAT 9.55535-CR1

 

Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji:

API SJ

API SL

API SM

API SN

API SN PLUS

Resource Conserving (konserwujący urządzenia) wg API SN

ZASOBOOSZCZĘDNOŚĆ (RESOURCE CONSERVING) API SN PLUS

API SP

Zasobooszczędność (Resource Conserving) API SP

ILSAC GF-6A

ACEA C5

Chrysler MS-6395

FORD WSS-M2C962-A1

 

Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje

Własność

 

Klasa lepkości

SAE 0W-20

Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97

-48

Fosfor, [%wag.], ASTM D4951

0,08

Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874

0.9

Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92

235

Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445

45

Lepkość HTHS w 150ºC1x10(6) sek(-1), [mPa.s],, ASTM D 4683

2,6

Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445

8,4

Gęstość w 15.6°C, [g/ml], ASTM D4052

0,845

Wskaźnik lepkości, ASTM D2270

162

 

Zdrowie i bezpieczeństwo

Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx