Mobilfluid 424
Uniwersalny środek smarny do ciągników
Mobilfluid 424 jest to najwyższej jakości uniwersalny olej do ciągników, opracowany aby spełniać lub przewyższać wymagania dla płynów przekładniowych i hydraulicznych. Zaawansowana technologia oleju Mobilfluid 424 pozwala na pełne wykorzystanie osiągów nowoczesnych ciągników rolniczych i transportowych pracujących w różnych warunkach pogodowych i eksploatacyjnych. Mobilfluid 424 łączy wybrane oleje bazowe oraz zaawansowany pakiet dodatków uszlachetniających, zapewniając odpowiednie właściwości smarne wymagane w warunkach intensywnej eksploatacji układów napędowych w sprzęcie rolniczym oraz transportowym. Jest on odpowiedni do obniżania zużycia i poziomu drgań w hamulcach mokrych.
Właściwości i zalety
Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne zastosowane przy produkcji maszyn do pracy w ciężkich warunkach zaowocowały podniesieniem parametrów eksploatacyjnych takich jak: ładowność, szybkość i niezawodność. Wszystkie te innowacje znacznie podniosły wymagania stawiane układom przeniesienia napędu, od których żąda się przenoszenia coraz wyższych mocy, zwiększonej niezawodności i trwałości. Oleje wykorzystywane w tych układach musi charakteryzować wysoki poziom ochrony przeciwzużyciowej, dobra stabilność termiczna, odpowiednia odporność na utlenianie i ścinanie oraz dobra pompowalność. Wszystkie te cechy w konsekwencji wpływają na wydłużenie żywotności poszczególnych elementów układu napędowego redukując jednocześnie całkowite koszty eksploatacyjne. Mobilfluid 424 pozwala zapewnić wyjątkową sprawność zarówno elementów najnowszych układów napędowych jak i układów hydraulicznych. Jego główne zalety to:
Właściwości |
Zalety i potencjalne korzyści |
Udoskonalone właściwości smarne |
Prawidłowa praca sprzęgła i wału odbioru mocy Lepsze przeciwdziałanie drganiom przy hamowaniu na mokro i stosowaniu układu PTO przenoszenia napędu |
Kompatybilność z najnowszymi materiałami sprzęgieł i elastomerami |
Przedłużona żywotność sprzęgła i redukcja wycieków |
Wysoki wskaźnik lepkości i wytrzymałość na ścinanie |
Stała dynamika pracy |
Wysoki stopień ochrony przed rdzą, korozją i wytrawianiem metali kolorowych |
Ochrona urządzeń pracujących wilgotnych warunkach i w obecności wody oraz zapobieganie przedwczesnemu zużyciu |
Doskonałe właściwości w niskich temperaturach |
Dynamika pracy i skuteczne smarowanie w niskich temperaturach otoczenia |
Doskonałe właściwości przeciwzużyciowe |
Wydłużona trwałość elementów układu, oraz redukcja całkowitych kosztów konserwacyjnych |
Doskonała stabilność termiczna i odporność na utlenianie |
Ochrona przed powstawaniem osadów, oraz możliwość wydłużenia okresów międzyobsługowych dyktowanych przez producentów urządzeń |
Uniwersalne właściwości i zastosowania |
Możliwość zmniejszenia ilości niezbędnych środków smarnych, oraz uproszczenie prac smarowniczych |
Dobra filtrowalność |
Możliwość utrzymania układu w czystości zapewniającego jego sprawne działanie |
Zastosowania
Zalecany przez ExxonMobil do następujących zastosowań:
• Wysokoobciążone skrzynie biegów, mechanizmy różnicowe, przekładnie główne, systemy sterowania hydraulicznego, wspomaganie systemów kierowniczych, hamulce mokre, układy PTO przenoszenia napedu i napędy hydrostatyczne
• Terenowe maszyny robocze stosowane w rolnictwie, budownictwie i górnictwie odkrywkowym
• Olej na dolewki lub na wymianę
• Zastosowania w przekładniach komercyjnych wymagających płynów typu A (Sufiks A), Dexron i typu F. Nie należy stosować w przekładniach automatycznych samochodów osobowych
• Zastosowania wymagające środków smarnych klasy API GL-4 lub SAE 80 we wszystkich przekładniach z wyjątkiem przekładni hipoidalnych
• Niezrównany zamiennik dla olejów silnikowych zalecanych dla układów hydraulicznych i napędowych
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty: |
VOLVO WB-101 |
ZF TE-ML 05F |
ZF TE-ML 17E |
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania w aplikacjach wymagających: |
Allison C-4 |
API GL-4 |
Caterpillar TO-2 |
CNH MAT 3505/ MAT3525 |
CNH MAT 3525 |
DENISON UTTO/THF |
FORD ESN-M2C134-D |
FORDNH FNHA-2-C-201.00 |
JICASE MS 1204 |
JICASE MS 1205 |
JICASE MS 1206 |
JICASE MS 1207 |
JICASE MS 1209 |
MASSEY FERGUSON CMS M1135 |
MASSEY FERGUSON CMS M1141 |
AGCO Powerfluid 821 XL |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
Test w pompie łopatkowej ASTM D6973 (Eaton 35VQ) |
KUBOTA UDT |
CATERPILLAR Multipurpose Tractor Oil (MTO) |
JOHN DEERE JDM J20C |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Właściwości fizykochemiczne |
|
Lepkość Brookfielda w -20°C, mPa.s, ASTM D2983 |
4300 |
Gęstość w 15.6ºC, [kg/l], ASTM D4052 |
0,88 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
198 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
9,3 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 |
55 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-42 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
145 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx