Mobil Super™ 3000 XE 5W-30
W pełni syntetyczny olej silnikowy
Seria syntetycznych olejów silnikowych Mobil Super™ 3000 została opracowana z myślą o zapewnieniu wyjątkowej ochrony.
Mobil Super 3000 XE 5W-30 to wysokowydajny olej silnikowy o niskiej zawartości popiołu, zaprojektowany, aby wydłużyć trwałość eksploatacyjną i utrzymać wydajność układów redukcji emisji spalin. Olej ten należy stosować w silnikach zarówno wysokoprężnych, jak i benzynowych w samochodach osobowych oraz lekkich pojazdów użytkowych i dostawczych.
Produkt ten zalecany jest do stosowania w pojazdach Mercedes oraz w wielu samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych europejskich producentów, które wymagają specyfikacji na bazie podstawowych norm ACEA C3 oraz/lub API SN.
Właściwości i zalety
Mobil Super 3000 XE 5W-30 przyczynia się do utrzymania wydajności systemów ograniczania emisji spalin w pojazdach z silnikami zarówno wysokoprężnymi, jak i benzynowymi.
• Umożliwia przedłużoną eksploatację w podwyższonych temperaturach bez oksydacyjnego gęstnienia oleju i pogarszania jego właściwości.
• Zapewnia doskonałą płynność w niskich temperaturach umożliwiając łatwe uruchamianie silnika w zimie i szybką cyrkulację oleju w silniku.
• Długotrwała ochrona silnika przed zużyciem i gromadzeniem się osadów
• Nadaje się do stosowania w samochodach osobowych zarówno z silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi, a także w lekkich pojazdach użytkowych.
Zastosowania
Mobil Super 3000 XE 5W-30 stworzono, żeby spełniać wymagania najnowszych specyfikacji olejów silnikowych wymaganych przez głównych producentów samochodów i jest kompatybilny z najnowszymi filtrami cząstek stałych DPF i katalizatorami w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.
ExxonMobil szczególnie zaleca stosowanie oleju Mobil Super 3000 XE 5W-30:
• W samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych lub dostawczych Mercedes Zaleca się również stosowanie tego oleju silnikowego w wielu samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych lub dostawczych Volkswagen, Opel i Ford, dla których wymaga się przestrzegania specyfikacji ACEA C3 oraz/lub API SN
• W silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych (DPF) i konwertorami katalitycznymi.
• Normalne warunki pracy oraz warunki okresowo cięższe (wliczając w tym jazdę w trybie miejskim)
Należy zawsze sprawdzić instrukcję obsługi pojazdu pod kątem zalecanej klasy lepkości i specyfikacji.
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada aprobaty następujących producentów: |
GM dexos2 |
MB-Approval 229.31 |
VW 505 00 |
VW 505 01 |
MB-Approval 229.51 |
MB-Approval 229.52 |
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania w aplikacjach wymagających: |
API CF |
FORD WSS-M2C917-A |
GM-LL-A-025 |
GM-LL-B-025 |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
ACEA C3 |
API SM |
API SL |
API SN |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Właściwości fizykochemiczne |
|
Klasa lepkości |
SAE 5W-30 |
Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874 |
0,8 |
Gęstość w 15°C, [g/ml], ASTM D4052 |
0,85 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
230 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
11,9 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 |
68 |
Fosfor, [% wag.], ASTM D4951 |
0,08 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-36 |