Mobil Delvac Ultra™ Total Driveline 75W-90
Środek smarny do układów przeniesienia napędu pracujących w trudnych warunkach
Mobil Delvac Ultra™ Total Driveline 75W-90 to w pełni syntetyczny środek smarny do układów przeniesienia napędu zaprojektowany, aby spełnić bardzo wysokie wymagania co do okresów pomiędzy wymianą i gwarancji. Produkt ten przeznaczony jest do stosowania w układach przeniesienia napędu pracujących w trudnych warunkach, które wymagają doskonałej nośności i gdzie występują skrajne naciski i obciążenia uderzeniowe. Mobil Delvac Ultra Total Driveline 75W-90 stworzono wykorzystując syntetyczny olej bazowy wraz z zaawansowanymi dodatkami uszlachetniającymi, co zapewnia znaczne korzyści w porównaniu z tradycyjnymi olejami przekładniowymi.
Właściwości i zalety
Postęp techniczny, dzięki nowatorskim konstrukcjom układów przeniesienia napędu, znacznie zwiększył możliwości maszyn do pracy w trudnych warunkach drogowych i terenowych co do ich obciążalności, momentu obrotowego, prędkości i sterowania. Konstrukcje te zmieniły i podwyższyły wymagania wobec środków smarnych w odniesieniu do ich osiągów, wydajności i kosztów eksploatacyjnych. Dla napędów głównych pracujących w trudnych warunkach ograniczenie tarcia, ochrona przed zużyciem, stabilność termiczna, wytrzymałość na ścinanie, zapobieganie rdzy i korozji oraz ochrona uszczelnień to właściwości, które trzeba optymalnie wyważyć, aby przyczyniały się do przedłużenia żywotności przekładni i uszczelnień, bezzakłóceniowego działania, możliwości oszczędności zużycia paliwa i osiągania dużego momentu obrotowego przy znacznych obciążeniach w szerokim zakresie zastosowań.
Najważniejsze korzyści ze stosowania Mobil Delvac Ultra Total Driveline 75W-90:
Właściwości |
Zalety i potencjalne korzyści |
Wyjątkowa stabilność termiczna i odporność na utlenianie w wysokich temperaturach |
Długa trwałość przekładni i łożysk ze względu na minimalne osady |
|
Długa trwałość uszczelnień |
Doskonała ochrona przed zużyciem przy niewielkich prędkościach/ wysokich momentach obrotowych i powstawaniem wżerów przy znacznych prędkościach. |
Zwiększona nośność |
|
Przyczynia się do zmniejszenia kosztów konserwacji i przedłużenia trwałości urządzeń |
Wyjątkowa stabilność na ścinanie |
Przyczynia się do utrzymania lepkości i wytrzymałości powłoki folii w uciążliwych warunkach eksploatacyjnych, co zapobiega zużyciu. |
Wzmocnione właściwości ograniczania tarcia |
Umożliwia oszczędności paliwa i zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych |
Znakomita płynność w niskich temperaturach w porównaniu z olejami konwencjonalnymi |
Przyczynia się do zmniejszenia zużycia i ułatwia rozruch |
Dobra odporność na pienienie |
Przyczynia się do utrzymania wytrzymałości powłoki, a tym samym niezawodnego smarowania |
Uniwersalne właściwości i zastosowania |
Jeden środek smarny do wysoko obciążonych ręcznych skrzyń biegów i mostów tylnych |
Zastosowania
• Przekładnie i osie oraz inne zastosowania, do których zaleca się środki smarne spełniające wymagania API GL-4, GL-5 lub MT-1 i odporne na łagodne i skrajne naciski.
• Lekkie i ciężkie pojazdy drogowe: ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze
• Maszyny robocze w następujących gałęziach przemysłu: budownictwo, górnictwo podziemne i odkrywkowe i rolnictwo
• Inne przemysłowe napędy przekładniowe do pracy w trudnych warunkach, w tym przekładnie hipoidalne i ślimakowe do pracy przy przeważnie wysokich prędkościach/ obciążeniach uderzeniowych, wysokich prędkościach / niskich momentach obrotowych oraz niskich prędkościach/ wysokich momentach obrotowych.
• Olej Mobil Delvac Ultra Total Driveline 75W-90 przeznaczony jest do napełniania początkowego, uzupełniania i ponownego napełniania dyferencjałów, napędów głównych przekładnie i skrzynek rozdzielczych biegów.
• Zalecany do urządzeń takich jak przekładnie redukcyjne wciągarek i napędy zębate pojazdów gąsienicowych, które są narażone na szczególnie niskie temperatury.
• Zalecany tam, gdzie wymaga się wydłużonych okresów między przeglądami i gwarancyjnych.
• Nie jest przeznaczony do automatycznych, ręcznych ani półautomatycznych skrzyń biegów, dla których zaleca się olej silnikowy lub oleje do przekładni automatycznych.
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty: |
Mack GO-J |
MAN 341 Typ Z2 |
MAN 342 Typ M3 |
SAE J2360 |
ZF TE-ML 02B |
ZF TE-ML 05A |
ZF TE-ML 12L |
ZF TE-ML 12N |
ZF TE-ML 16B |
ZF TE-ML 17B |
ZF TE-ML 19C |
ZF TE-ML 21A |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
API GL-4 |
API GL-5 |
Meritor O76-E |
Scania STO 1:0 |
Scania STO 1:1 G |
Meritor O-94 |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Właściwości fizykochemiczne |
|
Klasa lepkości |
SAE 75W-90 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
153 |
Temperatura płynięcia, °C, ASTM D97 |
-48 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, mm2/s, ASTM D445 |
16.6 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, mm2/s, ASTM D445 |
117 |
Gęstość w 15°C, [g/ml] ASTM D1298 |
0,88 |
Lepkość Brookfielda w -40°C, mPa.s, ASTM D2983 |
135000 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx