Mobil Delvac MX™ ESP 10W-30
Mobil Delvac MX ESP 10W-30 to najwyższej jakości olej do silników Diesla, który przyczynia się do przedłużenia żywotności silnika nawet w wymagających warunkach w jeździe drogowej i terenowej, zapewniając wyjątkowe osiągi w nowoczesnych, wysokowydajnych silnikach o niskiej emisji spalin, w tym w silnikach wyposażonych w systemy recyrkulacji spalin (EGR) i systemy obróbki spalin z filtrami cząsteczek stałych (DPF) i katalizatorami utleniającymi do silników Diesla (DOC) Mobil Delvac MX ESP 10W-30 jest kompatybilny ze starszymi typami silników, zapewnia ich doskonałe osiągi. Spełnia lub przewyższa wymagania API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS i CH-4 oraz wymagania kluczowych producentów sprzętu (OEM).
Mobil Delvac MX ESP 10W-30 jest rezultatem szeroko zakrojonych wspólnych prac rozwojowych z czołowymi producentami sprzętu OEM, jest zalecany przez ExxonMobil do użytku w szerokim zakresie wymagających zastosowań i warunków eksploatacyjnych w transporcie ciężarowym, górnictwie, rolnictwie i w kamieniołomach. Ten produkt zapewnia doskonałą ochronę w najbardziej wymagających silnikach Diesla, w tym w silnikach Volvo wymagających olejów spełniających specyfikację VDS-4.5. Mobil Delvac MX ESP 10W-30 również spełnia lub przewyższa wymagania specyfikacji API SM dla silników benzynowych i flot mieszanych. Mobil Delvac MX ESP 10W-30 jest kompatybilny z biodieslem*.
*Należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta OEM dotyczącymi ewentualnych korekt serwisowych.
Właściwości i zalety
Formulacja Mobil Delvac MX ESP 10W-30 została opracowana przy wykorzystaniu specjalnego pakietu dodatków myjących, aby zapewnić niezrównaną wydajność zarówno nowych jak i starszych typów silników. Oprócz doskonałej kontroli zagęszczania oleju z powodu gromadzenia się sadzy i wyjątkowej retencji rezerwy alkalicznej (TBN) w długich okresach między wymianami, zaawansowana technologia oleju Mobil Delvac ESP 10W-30 zapewnia również wyjątkową odporność na zużycie oleju, utlenianie, korozję i zużycie ścierne, a także powstawanie osadów wysokotemperaturowych. Olej jest zalecany do stosowania z biodieslem ze względu na doskonałą stabilność oksydacyjną i czystość tłoków.
Właściwości |
Zalety i potencjalne korzyści |
Lepsza kontrola powstawania sadzy i kontrolowania lepkości |
Przyczynia się do utrzymania sprawności silnika, jego długiej żywotności oraz długiej żywotności oleju. |
Wyjątkowa stabilność termiczna i odporność na utlenianie |
Przyczynia się do zmniejszenia osadzania się szlamów wniskich temperaturach i osadów w wysokich temperaturach |
Doskonała kontrola zużycia oleju |
Przyczynia się do obniżenia kosztów oleju ze względu na mniejszą ilość dolewek podczas pracy. |
Doskonała rezerwa alkaliczna TBN |
Przyczynia się do poprawy ochrony przed korozją iprzedłużenia okresów między wymianami oleju |
Wytrzymałość na ścinanie |
Przyczynia się do utrzymania lepkości w ciężkich warunkach eksploatacyjnych oraz w wysokich temperaturach co poprawia ochronę przed zużyciem iprzedłuża trwałość silnika |
Doskonała pompowalność w niskich temperaturach |
Szybki przepływ oleju i zmniejszenie zużycia silnika przy rozruchu w niskich temperaturach |
Doskonała odporność na zużycie korozyjne i ścieranie |
Opóźnienie zużycia krytycznych powierzchni |
Kompatybilność z elementami układu |
Przedłużenie trwałości uszczelek, uszczelnień i systemów oczyszczania spalin z filtrami cząsteczek stałych (DPF) ikatalizatorami utleniającymi do silników Diesla (DOC). |
Spełnia/przewyższa wymagania specyfikacji czołowych producentów sprzętu OEM i najnowszej specyfikacji API dla silników benzynowych |
Jeden olej silnikowy do floty mieszanej |
Zastosowania
Rekomendowany przez ExxonMobil do następujących zastosowań:
• Nowoczesne, wysokowydajne silniki Diesla o niskiej emisji spalin wyposażone w systemy emisji spalin z filtrami cząstek stałych (DPF) i katalizatorami utleniającymi (DOC).
• Wysokowydajne silniki wysokoprężne, w tym turbodoładowane konstrukcje z systemem EGR oraz silniki wysokoprężne wykorzystujące starsze, wolnossące konwencjonalne konstrukcje.
• Pojazdy użytkowe oraz maszyny robocze pracujące w budownictwie, górnictwie, kamieniołomach i w rolnictwie.
• Pojazdy użytkowe pracujące w warunkach wysokich prędkości/wysokich obciążeń oraz pojazdy dostawcze pracujące na krótkich dystansach.
• Maszyny robocze pracujące w warunkach niskich prędkości/wysokich obciążeń.
• Wysokowydajne silniki benzynowe oraz tabor mieszany.
• Urządzenia zasilane silnikami Diesla amerykańskich i europejskich producentów sprzętu OEM.
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty: |
Cummins CES 20086 |
Mack EO-O Premium Plus |
DTFR 15C100 |
Cummins CES 20081 |
DEUTZ DQC II-18 LA |
Produkt ten posiada dopuszczenia następujących producentów urządzeń: |
Detroit Detroit Fluids Specification 93K222 |
Detroit Fluids Specification 93K218 |
MACK EOS-4.5 |
MAN M 3575 |
RENAULT TRUCKS RLD-3 |
VOLVO VDS-4.5 |
Produkt ten jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających: |
API CG-4 |
API CF |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji branżowych i producentów urządzeń: |
API CK-4 |
API CJ-4 |
API CI-4 PLUS |
API CI-4 |
API CH-4 |
API SN |
API SM |
Caterpillar ECF-3 |
ISUZU DEO (samochody z DPD ) |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
ACEA E7 |
JASO DH-2 |
ACEA E11 |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Właściwości fizykochemiczne |
|
Klasa lepkości |
Klasa SAE 10W-30 |
Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874 |
0.9 |
Gęstość w 15ºC, [kg/l], ASTM D4052 |
0,867 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
218 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
12 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 |
82 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-33 |
Liczba zasadowa TBN, [mgKOH/g], ASTM D2896 |
9,6 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
140 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx