Mobil Delvac MX™ 15W-40
Najwyższej jakości olej do silników Diesla
Mobil Delvac MX 15W-40 to najwyższej jakości olej silnikowy do silników wysokoprężnych, który zapewnia doskonałe smarowanie nowoczesnych silników wysokoprężnych, co wpływa na dłuższy czas pracy silnika. W efekcie ten produkt spełnia lub przewyższa wymagania czołowych europejskich i amerykańskich producentów silników. Wyjątkowo wysoka jakość tego produktu została sprawdzona w terenie w wielu różnych sektorach przemysłu, różnych zastosowaniach i we flotach mieszanych.
Zaawansowana technologicznie formulacja chemiczna tego produktu zapewnia doskonałe osiągi zarówno w wymagających, nowoczesnych niskoemisyjnych silnikach wysokoprężnych, jak i starszych silnikach wysokoprężnych pracujących na paliwie o niskiej lub wysokiej zawartości siarki. Mobil Delvac MX 15W-40 jest produkowany z wysokiej jakości olejów bazowych i zbilansowanego pakietu dodatków uszlachetniających, aby zapewnić doskonałą ochronę przez zagęszczaniem się oleju w wyniku gromadzenia się sadzy i osadów wysokotemperaturowych, ale również zapewnić wyjątkową odporność na utlenianie, korozję i powstawanie osadów wysokotemperaturowych.
Właściwości i zalety
Wysokoobciążone niskoemisyjne silniki stawiają większe wymagania olejom silnikowych. Bardziej zwarte konstrukcje silników oraz stosowanie chłodnic pośrednich i turbosprężarek zwiększają obciążenia termiczne środków smarnych. Technologie silników o niskiej emisji spalin, takie jak wyższe ciśnienie wtrysku paliwa i opóźniony czas wtrysku wymagają oleju o wyższej skuteczności w obszarach związanych z stabilnością utleniania, rozpraszaniem sadzy i lotnością. Mobil Delvac MX 15W-40 został opracowany z wysokiej jakości olejów bazowych i zrównoważonego pakietu dodatków uszlachetniających, aby zapewnić optymalną wydajność w nowoczesnych silnikach benzynowych i wysokoprężnych, ale także w starszych modelach. Kluczowe potencjalne korzyści:
Właściwości |
Zalety i potencjalne korzyści |
Wyjątkowa stabilność termiczna i odporność na utlenianie |
|
Doskonała rezerwa TBN |
Ochrona przed powstawaniem osadów, neutralizacja kwaśnych produktów ze spalania |
Wytrzymałość na ścinanie |
Ochrona przed zużyciem, utrzymywanie odpowiedniej lepkości |
Udoskonalone właściwości myjąco-dyspergujące |
Utrzymanie silnika w czystości i wydłużenie czasu pracy jego elementów |
Udoskonalone właściwości rozpraszania sadzy |
Udoskonalona kontrola lepkości i pompowalność oleju w eksploatacji |
Doskonałe właściwości w niskich temperaturach |
Ochrona przed zużyciem przy rozruchu |
Kompatybilność z elementami układu |
Przedłużenie trwałości uszczelek i uszczelnień |
Spełnia wymagania specyfikacji kluczowych producentów sprzętu OEM |
Jeden olej silnikowy do floty mieszanej |
Zastosowania
Rekomendowany przez ExxonMobil do następujących zastosowań:
• Silniki Diesla wolnossące i z turbodoładowaniem napędzające urządzenia europejskich, japońskich i amerykańskich producentów, zastosowanie zgodnie z zaleceniami z instrukcji obsługi urządzenia
• Lekkie pojazdy dostawcze i ciężarówki
• Maszyny robocze w następujących gałęziach przemysłu: górnictwo, wydobycie kruszyw, budownictwo i rolnictwo
• Flota mieszana
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty: |
Detroit Fluids Specification 93K215 |
Mack EO-N |
Mack EO-M Plus |
MB-Approval 228.3 |
RENAULT TRUCKS RLD-2 |
VOLVO VDS-3 |
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania tam, gdzie wymaga się: |
ACEA B2 |
ACEA E3 |
API CF |
API CF-4 |
API CG-4 |
Cummins CES 20071 |
Cummins CES 20072 |
Mack EO-M |
MAN M 3275-1 |
RENAULT TRUCKS RD |
RENAULT TRUCKS RD-2 |
RENAULT TRUCKS RLD |
VOLVO VDS-2 |
API SH |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
API CH-4 |
API CI-4 |
API SJ |
API SL |
ACEA E7 |
Caterpillar ECF-2 |
Cummins CES 20076 |
Cummins CES 20077 |
Ford WSS-M2C171-D |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Właściwości fizykochemiczne |
|
Klasa lepkości |
SAE 15W-40 |
Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874 |
1,1 |
Gęstość w 15°C, lb/USg, ASTM D4052 |
0,87 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92 |
225 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, mm2/s, ASTM D445 |
14,6 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, mm2/s, ASTM D445 |
110 |
Temperatura płynięcia, °C, ASTM D97 |
-36 |
Liczba zasadowa TBN, mgKOH/g, ASTM D2896 |
9,2 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
136 |
Lepkość względna CCS (Cold-Cranking Simulator) w 20°C, [mPa.s], ASTM D5293 |
5800 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: