MOBIL DELVAC™ 1 GEAR OIL 75W-90
W pełni syntetyczny środek smarny do układów przeniesienia napędu pracujących w trudnych warunkach
Mobil Delvac 1 Gear Oil 75W-90 to w pełni syntetyczny środek smarny do układów przeniesienia napędu zaprojektowany, aby spełnić bardzo wysokie wymagania co do okresów pomiędzy wymianą i gwarancji. Produkt ten przeznaczony jest do stosowania w układach przeniesienia napędu pracujących w trudnych warunkach, które wymagają doskonałej nośności i gdzie występują skrajne naciski i obciążenia uderzeniowe. Mobil Delvac 1 Gear Oil 75W-90 stworzono na bazie oleju syntetycznego wraz z zaawansowanymi dodatkami uszlachetniającymi, co zapewnia znaczne korzyści w porównaniu z tradycyjnymi olejami przekładniowymi.
Ta najnowocześniejsza technologia oleju Mobil Delvac 1 Gear Oil 75W-90 zapewnia mu doskonałą wydajność, lepiej chroni przed degradacją termiczną i utlenianiem, a także przyczynia się do zmniejszenia zużycia i korozji, poprawy stabilności wytrzymałości na ścinanie i przedłużenia żywotności.
Właściwości i zalety
Postęp techniczny, dzięki nowatorskim konstrukcjom układów przeniesienia napędu, znacznie zwiększył możliwości maszyn do pracy w trudnych warunkach drogowych i terenowych co do ich obciążalności, momentu obrotowego, prędkości i sterowania. Konstrukcje te zmieniły i podwyższyły wymagania wobec środków smarnych w odniesieniu do ich osiągów, wydajności i kosztów eksploatacyjnych. Dla napędów głównych pracujących w trudnych warunkach ograniczenie tarcia, ochrona przed zużyciem, stabilność termiczna, wytrzymałość na ścinanie, zapobieganie rdzy i korozji oraz ochrona uszczelnień to właściwości, które trzeba optymalnie wyważyć, aby przyczyniały się do przedłużenia żywotności przekładni i uszczelnień, bezzakłóceniowego działania, możliwości oszczędności zużycia paliwa i osiągania dużego momentu obrotowego przy znacznych obciążeniach w szerokim zakresie zastosowań.
Najważniejsze korzyści ze stosowania Mobil Delvac 1 Gear Oil 75W-90:
Cechy |
Zalety i potencjalne korzyści |
Wyjątkowa stabilność termiczna i odporność na utlenianie w wysokich temperaturach |
Długa trwałość przekładni i łożysk ze względu na minimalne osady Długa trwałość uszczelnień |
Doskonała ochrona przed zużyciem przy niewielkich prędkościach/ wysokich momentach obrotowych i powstawaniem wżerów przy znacznych prędkościach. |
Zwiększona nośność. Przyczynia się do zmniejszenia kosztów konserwacji i przedłużenia trwałości urządzeń |
Wyjątkowa stabilność na ścinanie |
Przyczynia się do utrzymania lepkości i wytrzymałości powłoki folii w uciążliwych warunkach eksploatacyjnych, co zapobiega zużyciu. |
Wzmocnione właściwości ograniczania tarcia |
Umożliwia oszczędności paliwa i zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych |
Znakomita płynność w niskich temperaturach w porównaniu z olejami konwencjonalnymi |
Przyczynia się do zmniejszenia zużycia i ułatwia rozruch |
Dobra odporność na pienienie |
Przyczynia się do utrzymania wytrzymałości powłoki, a tym samym niezawodnego smarowania |
Kompatybilny z powszechnie stosowanymi uszczelnieniami |
Ograniczenie ryzyka wycieków do minimum i zmniejszenie zanieczyszczeń |
Zastosowania
• Ręczne, niezsynchronizowane skrzynie biegów, osie i przekładnie główne do pracy w trudnych warunkach, wymagające użycia oleju klasy API GL-5 lub MT-1.
• Lekkie i ciężkie pojazdy drogowe: ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze
• Maszyny robocze w następujących gałęziach przemysłu: górnictwo, wydobycie kruszyw, budownictwo i rolnictwo
• Inne przemysłowe napędy przekładniowe do pracy w trudnych warunkach, w tym przekładnie hipoidalne i ślimakowe do pracy przy przeważnie wysokich prędkościach/ obciążeniach uderzeniowych, wysokich prędkościach / niskich momentach obrotowych oraz niskich prędkościach/ wysokich momentach obrotowych.
• Olej Mobil Delvac 1 Gear Oil 75W-90 przeznaczony jest do napełniania początkowego, uzupełniania i ponownego napełniania dyferencjałów, napędów głównych przekładnie i skrzynek rozdzielczych biegów.
• Zalecany do urządzeń takich jak przekładnie redukcyjne wciągarek i napędy zębate pojazdów gąsienicowych, które są narażone na szczególnie niskie temperatury.
• Zalecany tam, gdzie wymaga się wydłużonych okresów między przeglądami i gwarancyjnych.
• Nie jest zalecany do zastosowań wymagających oleju o jakości klasy API GL - 4.
• Nie jest przeznaczony do automatycznych, ręcznych lub półautomatycznych skrzyń biegów, dla których zaleca się olej silnikowy lub oleje do przekładni automatycznych.
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty: |
Dana SHAES 256 Rev C |
Dana SHAES 429 |
Detroit Fluids Specification 93K219.01 |
HYUNDAI DYMOS P110SS AXLE - Low Floor Rear Axle |
Mack GO-J Plus |
MAN 342 Typ M2 |
MB-Approval 235.9 |
Navistar, Inc. MPAPS B-6821 |
SAE J2360 |
Voith Turbo 132.00374401 |
Voith Turbo 132.00374402 |
VOLVO 97312 |
ZF TE-ML 05A |
ZF TE-ML 12L |
ZF TE-ML 12N |
ZF TE-ML 16F |
ZF TE-ML 17B |
ZF TE-ML 19C |
ZF TE-ML 21A |
Siemens Traction Gears GmbH (former Flender Rail) T7302 |
Meritor O-95 |
Daimler Truck DTFR 12B140 |
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania w warunkach wymagających: |
Eaton PS-163 |
MIL (US) MIL-PRF-2105E |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
API GL-5 |
API MT-1 |
R. Bosch AS TE-ML 08 |
ISUZU Axle Oil |
ISUZU Large Manual Transmission Oil |
ISUZU LCV Front Axle Oil |
Meritor O-76-N |
Własności fizykochemiczne i specyfikacje
Własności fizykochemiczne |
|
Klasa lepkości |
SAE 75W-90 |
Gęstość w 15.6ºC, [kg/l], ASTM D4052 |
0,86 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
205 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
15,0 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 |
120 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-48 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
140 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx