Mobil Delvac™ 1 5W-40
Najwyższej jakości olej do silników Diesla
Mobil Delvac 1 5W-40 to najwyższej jakości w pełni syntetyczny olej do silników wysokoprężnych, który zapewnia doskonałe smarowanie, a także przyczynia się do wydłużenia okresów pomiędzy wymianami i zwiększenia trwałości silników Diesla pracujących w trudnych warunkach. Mobil Delvac 1 5W-40 gwarantuje doskonałe osiągi zarówno w nowoczesnych silnikach o niskiej emisji spalin, jak i w starszych modelach silników dobrze serwisowanych. Mobil Delvac 1 5W-40 jest rekomendowany do szerokiej gamy wysokoobciążonych aplikacji i trudnych warunków pracy w pojazdach drogowych i maszynach roboczych pracujących w transporcie, przemyśle górniczym, budownictwie i rolnictwie. Mobil Delvac 1 spełnia wymagania testy specyfikacji API SL dla silników benzynowych we flotach mieszanych.
Doskonała wydajność oleju Mobil Delvac 1 5W-40 jest efektem doskonałej współpracy pomiędzy czołowymi producentami sprzętu i zastosowaniem nowoczesnych technologii w środkach smarnych. Produkt spełnia lub przewyższa wymagania niektórych z ostatnich specyfikacji ACEA, API, JASO oraz globalnych specyfikacji przemysłowych dla olejów do silników wysokoprężnych, jak również wymagań czołowych europejskich, amerykańskich i japońskich producentów silników.
Właściwości i zalety
Wiele nowoczesnych, niskoemisyjnych silników Diesla pracuje w warunkach wyższych temperatur roboczych i podczas eksploatacji tworzy się w nich więcej sadzy w porównaniu do starszych typów silników. Warunki te znacząco zwiększają wymagania do wysokiej efektywności środków smarnych. Współczesne mniejsze konstrukcje silników wpływają na zmniejszenie zużycia oleju, skutkiem czego potrzeba mniej dolewek świeżego oleju w celu uzupełnienia dodatków uszlachetniających. Górne pierścienie na tłokach znajdują się bardzo wysoko, co wpływa bezpośrednią bliskość komory spalania od warstwy filmu smarnego i wystawia środek smarny na działanie silnych naprężeń termicznych. Mobil Delvac 1 5W-40 zapewnia doskonałą wydajność w wysokich temperaturach. Jest w pełni kompatybilny z konwencjonalnymi olejami. Jego główne zalety to:
1 W porównaniu z konwencjonalnym olejem silnikowym klasy lepkości SAE 15W-40. Uzyskana oszczędność paliwa zależy od typu pojazdu/silnika, temperatur otoczenia, warunków drogowych i lepkości aktualnie stosowanego oleju silnikowego.
Właściwości |
Zalety i potencjalne korzyści |
Spełnia lub przewyższa wymaganiami większość specyfikacji producentów OEM |
Jeden olej silnikowy do taboru mieszanego |
Wyjątkowa stabilność termiczna i odporność na utlenianie |
Redukuje osadzanie się szlamu w niskich temperaturach i osadów w wysokich temperaturach. |
Niska lotność, doskonała ochrona przed zużyciem i polerowaniem gładzi cylindra. |
Niskie zużycie oleju |
Formulacja o niskiej klasie lepkości przygotowana przez ekspertów |
Posiada potencjalne działanie paliwooszczędne |
Doskonała pompowalność w niskich temperaturach |
Łatwiejszy rozruch oraz mniejsze zużycie silnika |
Dobra odporność na korozję |
Opóźnienie zużycia krytycznych powierzchni |
Długie okresy pomiędzy wymianami |
Zapewnia dużą wydajność operacyjną i wpływa na redukcję kosztów obsługi |
Kompatybilność z uszczelnieniami |
Długa żywotność uszczelek i uszczelnień, wydłużone okresy między przeglądami |
Zastosowania
Mobil Delvac 1 5W-40 jest rekomendowany do stosowania w wysokoobciążonych silnikach włączając w to niskoemisyjne silniki z systemami emisji spalin i recyrkulacją gazów spalinowych (EGR). Zastosowania obejmują m.in.:
• Pojazdy drogowe pracujące w warunkach wysokich prędkości/wysokich obciążeń oraz pojazdy pracujące w trybie jazdy miejskiej (start-stop)
• Maszyny robocze pracujące w warunkach wysokich obciążeń/niskich prędkości
• Urządzenia zasilane silnikami Diesla amerykańskich, europejskich, japońskich producentów sprzętu OEM
• Pojazdy chłodnie
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty: |
Detroit Fluids Specification 93K214 |
MB-Approval 228.5 |
VOLVO VDS-2 |
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania w aplikacjach wymagających: |
API CG-4 |
API CF-4 |
API CF |
CATERPILLAR ECF-1-a |
Cummins CES 20072 |
Cummins CES 20071 |
Cummins CES 20075 |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
API CI-4 PLUS |
API CI-4 |
API CH-4 |
API SL |
API SJ |
Cummins CES 20078 |
Cummins CES 20077 |
Cummins CES 20076 |
Ford WSS-M2C171-D |
GLOBAL DHD-1 |
RENAULT TRUCKSRXD |
ACEA E4 |
ACEA E7 |
VOLVO VDS-3 |
RENAULT TRUCKS RLD-2 |
Mack EO-N |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Właściwości fizykochemiczne |
|
Klasa lepkości |
SAE 5W-40 |
Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874 |
1,35 |
Gęstość w 15ºC, [kg/l], ASTM D4052 |
0,854 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
226 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
14,8 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 |
102 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-45 |
Liczba zasadowa TBN, [mgKOH/g], ASTM D2896 |
12 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
151 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx