Mobil ATF Multi-Vehicle
Płyn do automatycznych stopniowych skrzyni biegów
Mobil ATF Multi-Vehicle to w pełni syntetyczny olej jakości premium o formulacji składającej się z wyselekcjonowanych, syntetycznych olejów bazowych o wysokiej jakości w połączeniu z zaawansowanym systemem dodatków uszlachetniających, zaprojektowany, aby sprostać potrzebom wymian serwisowych płynów w najszerszym zakresie automatycznych stopniowych skrzyń biegów w pojazdach europejskich, amerykańskich i azjatyckich konstruktorów samochodów.
Jego wszechstronność zastosowania jest zaletą dla warsztatów, które chcą zapewnić swoim klientom optymalną obsługę, przy jednoczesnym uproszczeniu swoich operacji i gospodarki produktowej.
Właściwości i zalety
Mobil ATF Multi-Vehicle zapewnia stałą, płynną zmianę biegów w każdych warunkach pogodowych i ochronę elementów przekładni, co przyczynia się do wydłużenia jej trwałości eksploatacyjnej i zapewnienia komfortu jazdy.
• W pełni syntetyczny płyn dopuszczony i licencjonowany przez GM
• Doskonała ochrona przekładni i łożysk przed zużyciem, rdzą i korozją przyczynia się do przedłużenia trwałości eksploatacyjnej przekładni.
• Stabilne i zoptymalizowane właściwości cierne zapewniają cichą i płynną zmianę biegów przez cały okres eksploatacji pojazdu
• Doskonała płynność w niskich temperaturach rozruchu i wysokich temperaturach pracy zapewnia sprawność pojazdu w każdych warunkach pogodowych.
• Niezrównana odporność na utlenianie i tworzenie się szlamu i osadów przyczynia się do długiej trwałości eksploatacyjnej płynu.
• Ograniczone straty płynu na wycieki dzięki skutecznym właściwościom przeciwpiennym i kompatybilności z materiałami uszczelniającymi
Zastosowania
ExxonMobil stosuje Mobil ATF Multi-Vehicle do napełniania serwisowego w szerokiej gamie automatycznych stopniowych skrzyń od 6 do 8-biegowych. Dotyczy to skrzyń biegów w pojazdach Acura, Audi, BMW, Chrysler, Citroën, Fiat, Ford, GM, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, KIA, Land Rover, Mazda, Mini Cooper, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault , Saab, Subaru, Suzuki, Toyota, Volvo, Volkswagen…
Mobil ATF Multi-Vehicle zapewnia ochronę gwarancyjną dla pojazdów GM wymagających DEXRON®-VI, ponieważ w pełni spełnia lub przewyższa surowe wymagania GM DEXRON®-VI dla nowoczesnych przekładni. Nadaje się również do zastosowań wymagających poziomu wydajności DEXRON®-III lub DEXRON®-II.
Producent OEM Marka pojazdu |
POZIOM JAKOŚCI Produkt ten jest polecany przez ExxonMobil do stosowania tam, gdzie obowiązują następujące wymagania: |
Acura |
Acura ATF-Z1 |
Aisin Warner |
Aisin Warner JWS 3309 (T-IV) & JWS 3324 (WS), AW-1 |
American Motors Company / Mopar |
American Motors ATF+3 (MS7176-E) |
Audi |
Audi 5 HP LT71141 (ZF 5 HP 18FL/19FL/24A) |
|
Audi G 052-025-A2 |
|
Audi G 053-025-A2 |
|
Audi G 052-162-A1 A2 (ZF Lifeguard fluid 5, ZF No. S671 090 170) |
|
Audi G 055-025 A2 (JWS 3309) |
BMW |
BMW JWS 3309 (T-IV) |
|
BMW LT71141(ZF 5 HP 18FL/19FL/24A) |
|
BMW ZF 5HP18FL, 5HP24, 5HP30 |
|
BMW 7045E |
|
BMW LA2634 |
|
BMW ETL-8072B |
|
BMW MINI |
CHRYSLER, Dodge, Jeep, RAM, Cherokee |
MS 7176E |
|
Chrysler ATF+, ATF+2, ATF+3 |
|
Chrysler/Dodge MOPAR AS 68 RC (T-IV), JWS 3309 |
|
Chrysler/Dodge/Jeep 05127382AA |
|
Chrysler/Dodge/Jeep 68043742AA |
|
NAG 1 |
Fiat |
FIAT T-IV type, JWS 3309 (excluding CVT applications) |
Ford |
Ford MERCON® |
|
Ford FNR5 |
|
Ford ESP-M2C138-CJ |
|
Ford ESP-M2C166-H |
|
Ford WSS M2C922-A1 |
|
Ford WSS M2C924-A |
|
Ford XL-12 |
|
Ford XT-2-QDX (M) |
|
Ford XT-2-QSM (Syn) |
Saturn |
GM9986195 (Aisin AW, JWS 3309) |
GM |
GM Type A Suffix A |
|
GM DEXRON®-II |
|
GM DEXRON®-IID |
|
GM DEXRON®-IIE |
|
GM DEXRON®-IIIG |
|
GM DEXRON®-IIIH |
|
GM DEXRON®-VI |
Honda |
Honda ATF-Z1 (except in CVTs) |
|
Honda DW-1 |
Hyundai/Kia |
Hyundai/Kia SP-IV (00232-1904/04500-00115) |
|
Hyundai/Kia SP-IV M (SP4-M) |
|
Hyundai/Kia SP-IV-RR |
|
Hyundai/Kia SP-III |
|
Hyundai/Kia Dex-II/ SP-II |
|
Hyundai/Kia JWS 3314 |
|
Hyundai/Kia NWS 9638 |
|
Hyundai/Kia 040000C90SG |
|
KIA ATF Red 1 |
Isuzu |
ISUZU BESCO ATF-II |
|
ISUZU BESCO ATF-III |
|
ISUZU BESCO ATF SP |
|
ISUZU SCS Fluid |
|
ISUZU 08200-9001 |
Jaguar |
Jaguar ATF LT71141, ZF 5HP24 |
|
Jaguar ATF 3403 M115, ATF 3403-M115 |
|
Jaguar JLM20238/ 20292 |
|
Jaguar K17 |
JASO |
JASO M315 1A |
|
JASO M315 1A-LV |
|
JASO M315 2A |
JEEP |
JEEP ATF+3 |
Lexus |
Lexus JWS 3309 |
Mazda |
Mazda ATF D-II |
|
Mazda ATF M-III / V |
|
Mazda ATF FZ/F-1 |
|
Mazda ATF S-1/N-1 |
|
MAZDA ATF 3317 |
MINI COOPER |
MINI COOPER T-IV |
Mitsubishi |
Mitsubishi Diaqueen SP-II/III |
|
Mitsubishi Diaqueen SK |
|
Mitsubishi Diaqueen AW |
|
Mitsubishi Diaqueen J2/3 |
Nissan |
Nissan Matic Fluid C |
|
Nissan Matic Fluid D |
|
Nissan Matic Fluid J |
|
Nissan Matic Fluid K |
|
Nissan Matic Fluid S |
Peugeot / Citroën |
Peugeot ZF 4HP20 |
|
Peugeot/Citroen Z 000169756 |
|
Peugeot/Citroen (PSA) AL4 |
Porsche |
Porsche T-IV (JWS 3309) |
|
Porsche ZF 5HP19FL, ZF 5HP20, LT71141 |
|
Porsche ATF 3403-M115 |
|
Porsche 000 043 205 09 |
|
Porsche 999 917 547 00 (A2) |
|
Porsche 000 043 205 28 |
|
Porsche Z 000169756 |
Renault |
Renault Matic D2 |
|
Renault Samsung SATF-D |
Saab |
Saab T-IV (JWS 3309) |
Subaru |
Subaru K0140Y0700 |
|
Subaru ATF 5AT |
|
Subaru Dexron®-II |
|
Subaru ATF, ATF HP |
Suzuki |
Suzuki ATF AW-1 |
|
Suzuki AT OIL 5D06 |
|
Suzuki ATF 2326 |
|
Suzuki ATF 2384K |
|
Suzuki JWS 3309 |
|
Suzuki ATF 3314 |
|
Suzuki ATF 3317 |
Toyota |
Toyota ATF D-II |
|
Toyota ATF D-III |
|
Toyota ATF T-III |
|
Toyota ATF T-IV (JWS 3309) |
|
Toyota ATF WS |
Volvo |
Volvo PN 1161521/ 1161621 |
|
Volvo PN 1161540/ 1161640 |
|
Volvo PN 31256774/ 31256675 |
|
Volvo 97340 |
|
Volvo 97325 |
|
Volvo 97335 |
VW |
VW G 052-162-A1/A2 / ZF Lifeguard fluid 5 |
|
VW G 055-025-A2 (JWS 3309) |
|
VW 5 HP (ZF 5 HP 30/18FL, 30/19FL, 24A) |
ZF |
ZF 3 & 4 speed transmissions |
|
ZF TE-ML 05L |
|
ZF TE-ML 21L |
Allison |
Allison C-3 & C-4 |
R. Bosch AS |
TE-ML 09 |
CAT |
CAT TO-2 |
Vickers |
M2950-S, I-286-S |
Uwagi:
• Ważne jest, aby pamiętać, że odpowiedni producenci pojazdów lub przekładni nie ocenili tego produktu ani nie dopuścili go do tych zastosowań, z wyjątkiem przypadków podanych w rozdziale Specyfikacje i dopuszczenia.
• Mobil ATF Multi-Vehicle nie powinien być używany w automatycznych skrzyniach biegów typu DCT.
• Dobra praktyka utrzymania pojazdów nakazuje sprawdzanie automatycznych skrzyń biegów pod względem prawidłowego poziomu płynów w regularnych odstępach czasu oraz spuszczanie i wymianę płynu w odstępach czasu zalecanych przez producenta. Niektórzy producenci zalecają częstsze wymiany płynu przekładniowego przy jeździe w trudnych warunkach, takich jakie występują przy dużym natężeniu ruchu, podczas upałów lub przy ciągnięciu przyczepy.
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty: |
GM DEXRON VI |
VOLVO 97342 |
Produkt spełnia lub przewyższa wymagania następujących specyfikacji: |
JASO 1-A-LV-15 |
R. Bosch AS TE-ML 09 |
Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje
Własności fizykochemiczne |
|
Lepkość Brookfielda w -40°C, mPa.s, ASTM D2983 |
11500 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, mm2/s, ASTM D445 |
5,85 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, mm2/s, ASTM D445 |
30 |
Kolor, Wygląd |
Czerwony |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92 |
214 |
Temperatura płynięcia, °C, ASTM D97 |
-51 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
Wszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspx