Mobil Chassis Grease LBZ
Mobil Chassis Grease LBZ to półpłynny smar na bazie olejów syntetycznych o klasie konsystencji NLGI 00-000. Jest on przeznaczony do centralnych systemów smarowania szczególnie w pojazdach użykowych i w transporcie samochodowym. Produkt zawiera antyutleniacze, inhibitory przeciwkorozyjne oraz pakiet przeciwzużyciowych dodatków w tym typu EP. Dzięki specjalnej recepturze i półpłynnej konsystencji, Mobil Chassis Grease LBZ charakteryzuje się wyśmienitą płynnością nawet w bardzo niskich temperaturach i przy długich przewodach tłoczenia smaru. Warstwa środka smarnego posiada dobrą przyczepność i pozostaje na powierzchniach nawet w czasie przestojów. Punkty smarowania są szybko pokrywane smarem. Dobra ochrona przed rdzą dotyczy również soli na drogach i związanego z tym niebezpieczeństwa tworzenia się rdzy w punktach smarowania na podwoziu. Mobil Chassis Grease LBZ jest kompatybilny z materiałami uszczelnień takimi jak NBR, ACM i FKM, w temperaturach pracy przewidzianych dla tego typu uszczelnień.
Własności i zalety
Własności | Zalety i potencjalne korzyści |
Dobra pompowalność w centralnych układach smarowania nawet w niskich temperaturach | Możliwość racjonalizacji używanych produktów |
Przeznaczony do centralnych systemów smarowania | Mniejsze koszty eksploatacyjne w porównaniu ze smarowaniem manualnym ze względu na redukcję kosztów konserwacji i oszczędne stosowanie |
Zredukowane zużycie w warunkach dużego obciążenia i wibracji. Doskonałe własności przeciwzużyciowe | Niezawodność sprzętu i mniejsza liczba nieplanowanych przestojów |
Dobra ochrona przed rdzą i korozją oraz odporność na wymywanie wodą | Wzmocniona ochrona sprzętu i odpowiednie smarowanie nawet w obecności wody |
Kontrolowane wydzielanie oleju | Zrównoważone właściwości smarowania przyczyniające się do wydłużenia żywotności |
Zastosowania
Rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w:
Centralne systemy smarowania wykorzystujące półpłynne smary w transporcie samochodowym w zakresie temperatur roboczych od –50°C do 100°C.
Zalecany w systemach smarowania smarami półpłynnymi następujących producentów:
- Willie Vogel AG, Berlin (do -25°C )
- Mercedes Benz (Sheet 264.0 Smary półpłynne)
Specyfikacje i dopuszczenia
Mobil Chassis Grease LBZ posiada dopuszczenia nastepujacych producentów: | |
Mercedes Benz | MB-Approval 264.0 |
MAN | MAN 283 Li-P 0-000 |
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Mobil Chassis Grease LBZ | |
Klasa konsystencji NLGI | 00-000 |
Lepkość oleju bazowego, ASTM D 445, cSt w 40°C DIN EN IOS 3104 | 42 |
Rodzaj zagęszczacza | Litowo |
Barwa | beżowo- brązowy przezroczysty |
Penetracja robocza, 25ºC, ASTM D 217 | 435-445 |
Temp kroplenia, D 2265, C | ›160 |
Aparat 4-kulowy, obciążenie zespawania, N, DIN 51350-4 | 2200 |
Test płynięcia, w -35°C, hPa, DIN 51805 | 50 |
Zakres temperatur, Działanie ciągłe | -40°c to +100°c |
Informacje na temat zdrowia i bezpieczeństwa
Na podstawie dostępnych informacji produkt nie ma negatywnego wpływu na zdrowie ludzkie, o ile używany jest zgodnie ze swoim przeznaczeniem i zaleceniami zawartymi w Karcie Charakterystyki Substancji Niebezpiecznej (MSDS). Karty charakterystyki można uzyskać na żądanie u swojego dystrybutora, lub poprzez Internet. Produkt nie powinien być używany do innych celów niż jest przeznaczony. Utylizując zużyte oleje należy pamiętać o ochronie środowiska.