Mobil ATF 220
Płyn do automatycznych skrzyń biegów
Mobil ATF 220 to wysokiej jakości płyn do automatycznych skrzyń biegów w starszych pojazdach o specyfikacji Dexron IID. Stosowany także jako płyn hydrauliczny w szczególnych zastosowaniach.
Właściwości i zalety
Formulacja Mobil ATF 220 składa się z wysokiej jakości konwencjonalnych olejów bazowych w połączeniu ze specjalnym pakietem dodatków uszlachetniających, w tym dodatkami poprawiającymi wskaźnik lepkości, przeciwutleniaczami i środkami zapobiegającymi pienieniu się zapewniającymi niewielkie i kontrolowane tarcie/zużycie. Produkt ten zapewnia doskonałe wrażenia z jazdy nawet w szerokim zakresie jej warunków w wielu różnych samochodach sprzed 1994 roku. Najważniejsze cechy i zalety:
Cechy |
Zalety i potencjalne korzyści |
Dobra stabilność termiczna i odporność na utlenianie |
Odporny na tworzenie się laków, szlamów i osadów, utrzymujący czystość i sprawność przekładni przez cały okres eksploatacji |
Dobra ochrona przed zużyciem |
Spełnia wymagania dotyczące zużycia, co wydłuża trwałość eksploatacyjną przekładni. |
Doskonała płynność w niskich temperaturach. |
Przyczynia się do poprawy rozruchu oraz czystego i szybkiego smarowania w niskich temperaturach otoczenia |
Skuteczne ograniczenie pienienia się |
Trwale płynna zmiana biegów oraz zmniejszona utrata płynu w trudnych warunkach eksploatacyjnych |
Kompatybilny ze wszystkimi popularnymi materiałami uszczelniającymi stosowanymi w przekładniach typu IID |
Trwałe i skuteczne zapobieganie wyciekom |
Zastosowania
Mobil ATF 220 zaleca się do niektórych automatycznych i ręcznych skrzyń biegów w samochodach osobowych i lekkich ciężarówkach o specyfikacji osiągów na poziomie Dexron IID, a także do powiązanych układów wspomagania kierownicy. Nadaje się również do stosowania w niektórych specjalnych układach hydraulicznych w sprzęcie rolniczym i innych instalacjach o podobnych wymaganiach dotyczących płynów. Zaleca się, aby użytkownik zapoznał się z wymaganiami producenta. Inne zastosowania to między innymi:
• Przekładnie, wspomaganie systemu kierowniczego i inne układy hydrauliczne w pojazdach terenowych i maszynach roboczych wymagające zastosowania płynu Dexron IID lub Allison C-4.
• Przemysłowe układy hydrauliczne i ich komponenty
Specyfikacje i dopuszczenia
Produkt posiada następujące aprobaty: |
MAN 339 Typ V1 |
MAN 339 Typ Z1 |
MB-Approval 236.7 |
VOITH TURBO H55.6335.xx |
ZF TE-ML 04D |
ZF TE-ML 11A |
ZF TE-ML 14A |
DTFR 13C140 |
Produkt ten jest rekomendowany do stosowania w aplikacjach wymagających: |
Allison C-4 |
CATERPILLAR TO-2 |
Ford ESR-M2C163-A2 |
GM DEXRON II |
GM Type A Suffix A |
Renk Doromat |
VOLVO 97340 |
Własności fizykochemiczne i specyfikacje
Własności fizykochemiczne |
|
Lepkość Brookfielda w -40°C, mPa.s, ASTM D2983 |
33000 |
Barwa, wygląd |
Czerwona |
Gęstość w 15°C, [g/ml], ASTM D4052 |
0,870 |
Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, [°C], ASTM D92 |
200 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 |
7,0 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, mm2/s, ASTM D445 |
37,0 |
Temperatura płynięcia, [°C], ASTM D97 |
-44 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 |
153 |
Zdrowie i bezpieczeństwo
http://www.msds.exxonmobil.com/psims/psims.aspxWszystkie informacje dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i środowiska znajdują się w Karcie Charakterystyki Produktu (MSDS), która jest dostępna na stronie internetowej: